Com definiria la comunicació corporativa?
La comunicació corporativa, des del meu punt de vista, és quasi el més important d'una empresa, és la imatge que dóna al primer contacte. La imatge d'una empresa és la que dóna tranquil·litat i confiança al client, després has de guanyar-te-la amb el treball que fas i mantenir el client, però la primera impressió és molt important.


La considera important per a la seva empresa?
Molt important, en definitiva és el que jo venc.


Quines accions comunicatives realitzen o han realitzat?
Realitzem moltes accions, des de xarxes socials (facebook, twiter, instagram, web, whatsapp, bloc) , anuncia a revistes i entrevistes i col·laborem amb tot el que ens ho demana, batucada, bàsquet, futbol, hoquei, handbol, associacions sense ànims de lucre... intentem estar com a impressions.cat a molts llocs.

Realitzen accions de comunicació interna?
No


Quines d'aquestes accions de comunicació que ha comentat, entén que són les més importants?
Doncs per mi totes són importants, són granets de sorra que vas fent durant un camí molt llarg, la majoria de vegades no es busca una interacció directa, sinó que l'usuari o client es familiaritzi amb la nostra marca.


Quan realitzen aquestes accions de comunicació, ho fan seguint un pla o improvisen?
Intentem seguir un pla, però moltes vegades improvisem.


Quan realitzen accions de comunicació, es plantegen uns objectius a aconseguir amb elles?
Només quant l'acció és d'un producte en concret, és a dir, si vull vendre una samarreta, faig l'acció sobre aquest producte i busquem interacció amb els usuaris, la resta d'accions són a llarg termini.


Si realitzen una planificació d'aquestes accions de comunicació, qui elabora aquesta planificació? Per què?
Tal com té comentat, no fem una planificació, l'any passat vaig tenir una empresa de comunicació de xarxes i si ho tenien planificat, però l'experiència no va ser molt bona, ja que era una despesa i els resultats eren mooooooolt lents i petits. Tots aquests temes el porto jo, ara mateix.


Qui assumeix la realització d'aquestes tasques de comunicació? Per què?
Jo mateix, perquè no tinc ningú que ho faci.


Quan la seva empresa decideix realitzar accions de comunicació, quins factors tenen en compte? (el cost que els suposa, temps que han d'invertir-hi, beneficis que els pot reportar, etc.)
La veritat que no tinc en compte cap factor, ho faig; segueixo la meva intuïció i experiència, però si et dic que faig un estudi... i tot aquestes coses.. et mentiria.


Alguna vegada han optat per subcontractar aquests serveis a una agència de comunicació? Per què?
Si, tal com té dit abans, l'any passat vàrem apostar per fer una web e-comerç junt amb comunicació de face i insta... el cost era tan elevat, ja que les campanyes de google i face erena part, que vaig treure el servei perquè no era gens rentable.


Si han decidit subcontractar a una agència per realitzar accions de comunicació, quin factor han tingut en compte? (estalvi de temps, cost, benefici, etc.)
Sobretot la idea era la professionalitat, el temps i no estar a sobre.


Avaluen d'alguna manera les accions que realitzen en aquest àmbit per saber si han funcionat?
Al final tot és per aconseguir més vendes, així doncs és fàcil avaluar-ho, sobretot i l'acció la fas enfocada per la web on-line.


Considera que la inversió de recursos en accions de comunicació ha de ser puntual o constant?
Constant, sens dubte.


Creu que les tasques de comunicació són prescindibles en algunes circumstàncies? (per exemple, en períodes de crisi, si la seva empresa està centrada en un projecte concret, etc.)La comunicació és molt important sempre, en moments difícils, crec, que encara és més important, sobretot s'ha de donar seguretat i confiança al client.


Considera que la comunicació els ajuda a aconseguir els seus objectius empresarials?
És difícil desgranar-ho, però segur que sí.


Com a microempresa, considera que té dificultats especials per realitzar accions de comunicació? Quines?
NO


Vol afegir alguna cosa més als seus comentaris?
No, però sí donar-te les gràcies per pensar amb nosaltres, segur que ha estat per la nostra comunicació... :)

Entrevista de Judit Bancells